ÚRAD PRÁCE, SOCIÁLNYCH VECÍ A RODINY PEZINOK
Odbor sociálnych vecí a rodiny
Moyzesova 2, 902 01 Pezinok
V Ý Z V A č. 1-2025
na podávanie projektov a predloženie cenovej ponuky
na zabezpečenie výkonu opatrení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately prostredníctvom akreditovaného subjektu v oblasti priorít v zmysle zákona NR SR č. 305/2005 Z.z. o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
Názov: Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Pezinok
Sídlo: Moyzesova 2, 902 01 Pezinok
Štatutárny zástupca úradu: Mgr. Peter Kramár - riaditeľ úradu
Dátum vyhlásenia výzvy na predkladanie projektov: 03.02.2025
Názov výzvy:
„Opatrenia sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately“
Dátum uzávierky prijímania projektov: 14.02.2025
Výzva č. 1-2025 zverejnená na:
Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Pezinok vyhlasuje výzvu na predkladanie projektov na zabezpečenie plnenia priority v oblasti SPODaSK v súlade so zákonom č. 305/2005 Z.z. o sociálnoprávnej ochrane detí a sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, podľa § 11 ods. 3 písm. b), bod 2. ( ďalej len „ zákon č. 305/2005 Z.z.“), ktoré boli schválené Ústredím práce, sociálnych vecí a rodiny v Bratislave na rok 2025.
3.1 Definícia opatrenia, ktorá je predmetom výzvy:
Opatrenia zamerané na zabezpečenie vykonávania odborných metód na úpravu rodinných a sociálnych pomerov dieťaťa.
3.2 Miesto výkonu opatrenia:
Predkladateľ - akreditovaný subjekt (ďalej len “AS“) vykoná opatrenia SPODaSK pre maloleté deti nachádzajúce sa na území Slovenskej republiky /okresov Pezinok a Senec/, a to v prostredí určenom na vykonávanie opatrení SPODaSK v zmysle zákona č. 305/2005 Z.z. o sociálnoprávnej ochrane detí a sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
3.3 Popis výkonu opatrenia:
Od predkladateľa - AS vyhlasovateľ – ÚPSVR Pezinok požaduje vykonávanie opatrení SPODaSK najmä prostredníctvom sociálnej práce, využívaním metód, techník, postupov a foriem:
3.4 Cieľová skupina:
Dysfunkčné rodiny s maloletými deťmi v ich rodinnom prostredí a potrebujú odbornú
pomoc. Maloleté deti žijú v rodinnom prostredí ale ich riadna výchova, zdravý fyzický,
psychický a sociálny vývin je ohrozený alebo narušený. Rodiny, kde boli maloleté deti
vyňaté z rodiny a umiestnené v zariadení na výkon rozhodnutia súdu alebo, kde hrozí
vyňatie dieťaťa z rodiny.
Maloleté deti sú v evidencii Úradu práce, sociálnych vecí sa rodiny Pezinok,
oddelenia sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately. Úprava rodinného
prostredia sa dotýka max. 10 rodín z okresu Pezinok a Senec. Úrad si v prípade potreby
vyhradzuje právo priebežného dopĺňania a menenia rodín pri zachovaní dohodnutého
počtu rodín.
3.5 Cieľ programu:
Program je zameraný na úpravu rodinných a sociálnych pomerov dieťaťa, kde hrozí vyňatie dieťaťa z rodinného prostredia.
3.6 Časový rozsah výkonu opatrenia:
Predpokladaný termín začatia programu: od podpísania zmluvy
Predpokladaný termín ukončenia programu: je 31.12.2025
3.7 Spolupráca a komunikácia medzi predkladateľom – akreditovaným subjektom
a vyhlasovateľom - ÚPSVR Pezinok
AS bude realizovať vykonávanie opatrení - úpravu rodinného prostredia v rodinách maloletých detí po predchádzajúcom výbere a spracovaní rodinných anamnéz ÚPSVR Pezinok. Akreditovaný subjekt spolupracuje s oddelením SPODaSK pri vypracovaní plánov sociálnej práce s rodinou dieťaťa. AS bude priebežne / 1x mesačne/ poskytovať správy o priebehu vykonávania opatrení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately v rodinnom prostredí, o deťoch a rodinách, ktoré sú zapojené do úpravy rodinných pomerov a tiež vypracuje záverečnú správu. Kontrolu plnenia realizovaného opatrenia zabezpečí oddelenie SPODaSK v spolupráci s finančným oddelením úradu.
Forma komunikácie medzi vyhlasovateľom a AS bude písomná, telefonická, elektronická a v prípade potreby aj osobná.
3.8 Cena a spôsob určenia ceny: na 1 mesiac a na jednu rodinu
3.9 Vyhodnotenie realizácie opatrenia:
AS písomne vypracuje záverečné správy po ukončení realizácie opatrenia s ktorou oboznámi klienta s návrhom odporúčaní ďalších vhodných postupov pri práci s rodinou a to do 20 dní od ukončenia celého programu. Oboznámenie klienta bude preukázané jeho podpisom v záverečnej správe.
Sú fyzické alebo právnické osoby, ktoré vykonávajú činnosti v zmysle § 11, ods. 3 písm. b) bod 2. zákona č. 305/2005 Z.z. a ktorým bola udelená akreditácia MPSVR SR v zmysle §77 zákona 305/2005 Z.z. na vybrané činnosti SPODaSK v územnom obvode okresu Pezinok a Senec.
Kritériá oprávnenosti predkladateľa:
- ponuka musí obsahovať: názov a sídlo organizácie, meno štatutárneho zástupcu, IČO,
bankové spojenie, kontaktné telefónne číslo, e-mailovú adresu
- výpis zo živnostenského registra, výpis z registra občianskych združení a pod. nie
starší ako 3 mesiace ku dňu predkladania projektu
-aktuálna udelená akreditácia zodpovedajúca predmetu výzvy s požadovaným
miestom výkonu, overená fotokópia rozhodnutia (právoplatné rozhodnutie), prípadne scan právoplatného rozhodnutia s čestným vyhlásením
- čestné vyhlásenie, že v čase podávania projektov nie je začaté konanie o zrušení
akreditácie,
- nemá evidované daňové nedoplatky, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia
(preukazuje sa potvrdením miestne príslušného daňového úradu nie starším ako tri
mesiace),
- plní si alebo splnil zmluvné záväzky vyplývajúce z iných zmlúv financovaných
vyhlasovateľom alebo iných zmlúv financovaných z verejných zdrojov alebo
štrukturálnych fondov – čestné vyhlásenie
- súčasťou ponuky je aj cenová ponuka projektu v mene Euro (kalkulácia nákladov
musí zohľadňovať všetky nákladové položky).
Z okruhu posudzovaných projektov bude vylúčený projekt, ktorého predkladateľ
neuviedol pravdivé údaje uvádzané v projekte.
Termín vyhlásenia výzvy: 03.02.2025
Termín ukončenia predkladania projektov: 14.02.2025
Miesto a spôsob doručenia projektov:
Doručovať osobne alebo poštou na adresu:
Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Pezinok
Moyzesova 2
902 01 Pezinok
Rozhodujúci je dátum doručenia vyhlasovateľovi, nie dátum podania na poštovú
prepravu. Projekt predložte v zalepenej obálke.
Označenie obálky: Výzva č. 1-2025 „Opatrenia sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately“ a Neotvárať!
Maximálna výška vyčlenených finančných prostriedkov na daný projekt: 16 443,00 Eur.
Cena musí zahŕňať všetky náklady spojené s realizáciou projektu. Vyhlasovateľ poskytne uchádzačovi finančné prostriedky na vykonávanie opatrení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately vo forme bezhotovostného styku po podpise zmluvy, zálohové platby nebudú použité. V prípade nevyčerpaných finančných prostriedkov alokovaných na zabezpečenie priorít v oblasti vykonávania opatrení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately zapojením AS na rok 2025 môžu byť finančné prostriedky realokované.
Uchádzač v rámci svojej ponuky predloží:
Z okruhu posudzovaných projektov bude vylúčený projekt, ktorého predkladateľ neuviedol pravdivé údaje uvádzané v projekte, snažil sa o získanie dôverných údajov z procesu výberu projektu, resp. sa snaží ovplyvniť výberové konanie vo svoj prospech.
Mgr. Elena Jaslovská
Tel. č.: 033/2443600
E-mail: Elena.Jaslovska@upsvr.gov.sk
Komisia zriadená riaditeľom úradu vypracuje súhrnné vyhodnotenie projektov.
Víťazom sa stane uchádzač, ktorého projekt získa najvyšší počet bodov. V prípade
rovnosti celkového počtu bodov je víťazom uchádzač s lepším hodnotením v kritériu
Mgr. Peter Kramár
riaditeľ úradu
V Pezinku 03.02.2025
Pondelok | 8:00-12:00 13:00-15:00 |
Utorok | 8:00-12:00 13:00-15:00 |
Streda | 8:00-12:00 13:00-17:00 |
Štvrtok | nestránkový deň |
Piatok | 8:00-12:00 |