Ako mám postupovať, ak chcem získať príspevok na podnikanie z úradu?

Odporúčame Vám obrátiť sa na miestne príslušný úrad, kde ste evidovaný ako uchádzač o zamestnanie. Zamestnanci úradu vám poskytnú detailné informácie o podmienkach a krokoch, ktoré pre získanie príspevku musíte splniť.

Všeobecne môže byť postup úradu nasledovný:

Ak ste evidovaný na úrade najmenej tri mesiace, (resp. ak ste boli vedený v evidencii UoZ najmenej 12 mesiacov - v prípade, že v období 6 mesiacov pred zaradením do evidencie UoZ ste pozastavili, prerušili alebo skončili prevádzkovanie SZČ) odporúčame vám obrátiť sa na kompetentného zamestnanca úradu o získanie bližších podrobných informácií súvisiacich so splnením podmienok pre poskytnutie príspevku.

Dozviete sa o všetkých dôležitých informáciách, napr. aj o tom, či úrad plánuje organizovať prípravu na začatie prevádzkovania SZČ a za akých podmienok, keďže od 1. mája 2013 už úrad nie je povinný zabezpečiť prípravu na začatie prevádzkovania SZČ pre žiadateľov o poskytnutie príspevku na SZČ poskytovaného podľa § 49 zákona o službách zamestnanosti. Úrad vám poskytne prihlášku o zaradenie na prípravu na začatie prevádzkovania samostatnej zárobkovej činnosti, pričom vás následne môže zaradiť do tejto prípravy, ak ju bude realizovať. Súčasťou tejto prípravy je aj vypracovanie podnikateľského zámeru a kalkulácie nákladov pre SZČ, ktorú žiadateľ o príspevok bude vykonávať.

Úradu, v územnom obvode ktorého plánujete prevádzkovať samostatnú zárobkovú činnosť predložíte žiadosť o poskytnutie príspevku na SZČ so všetkými predpísanými prílohami.

Overenie pripravenosti žiadateľov o príspevok na podnikanie úrad realizuje formou písomných testov. V zmysle zákona je žiadateľ o príspevok, okrem úplnej žiadosti o príspevok povinný predložiť ďalšie doklady, ku ktorým patrí aj vypracovaný podnikateľský zámer spolu s kalkuláciou nákladov, ktorý vrátane výsledkov testu pripravenosti na podnikanie žiadateľa o príspevok posudzuje komisia zriadená výborom pre otázky zamestnanosti úradu a následne, vychádzajúc zo stanoviska komisie výbor pre otázky zamestnanosti odporučí alebo neodporučí riaditeľovi úradu na uzatvorenie dohody o poskytnutí príspevku.

O výsledku tohto procesu je žiadateľ o príspevok oboznámený písomne. Dohodu o poskytnutí príspevku so žiadateľom o príspevok, úrad uzavrie len v prípade kladného stanoviska komisie a odporúčania výboru pre otázky zamestnanosti na uzatvorenie dohody o poskytnutí príspevku na SZČ a až po predložení dokladu, oprávňujúceho žiadateľa o príspevok k prevádzkovaniu SZČ, ktorý úradu predkladá krátko pred podpisom dohody. Príspevok môže byť poskytnutý po predložení žiadosti o úhradu platby.

V prípade poskytnutia príspevku z prostriedkov Európskej únie a zdrojov štátneho rozpočtu Slovenskej republiky je pre poskytnutie uvedeného príspevku potrebné splniť kritériá oprávneného územia a oprávnenej cieľovej skupiny v rámci uvedeného národného projektu, o čom žiadateľa bližšie poinformuje miestne príslušný úrad. V rámci konkrétneho národného projektu nemožno poskytnúť príspevok žiadateľom, ktorí nie sú z oprávnenej cieľovej skupiny v rámci uvedeného národného projektu.


 

Dátum vytvorenia stránky: 23.01.2013
Dátum aktualizácie: 29.02.2016
späť
 



Úradné hodiny

Pondelok 8:00-12:00
13:00-15:00
Utorok 8:00-12:00
13:00-15:00
Streda 8:00-12:00
13:00-17:00
Štvrtok nestránkový deň
Piatok 8:00-12:00

Bezplatné právne služby

Mesto Považská Bystrica 

každú STREDU poskytuje

BEZPLATNÚ PRÁVNU SLUŽBU

od 14.00 do 17.00 hod.

Záujemcovia sa môžu prihlásiť v klientskom centre mestského úradu na prízemí.

Chcem sa poradiť /
Chcem podať podnet

viac