Odborný/á zamestnanec/zamestnankyňa rodinnej poradne – terénny/a konzultant/konzultantka v rámci národného projektu „Rodinné poradne II. – rozvoj poskytovania poradenskopsychologických služieb pre jednotlivcov, páry a rodiny" (Bratislava)
Číslo výberového konania: VKP ROPOII 32/2024
Názov projektu: Rodinné poradne II. – rozvoj poskytovania poradenskopsychologických služieb pre jednotlivcov, páry a rodiny (ROPOII)
Kód projektu: 401405DVK1
Funkcia: zamestnanec pri výkone práce vo verejnom záujme - odborný/á zamestnanec/zamestnankyňa rodinnej poradne – terénny/a konzultant/konzultantka v rámci národného projektu „Rodinné poradne II. – rozvoj poskytovania poradenskopsychologických služieb pre jednotlivcov, páry a rodiny"
Počet voľných miest: 1 (doba určitá do 31.12.2024, s možnosťou predĺženia po dobu trvania projektu)
Organizačný útvar: Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny, sekcia sociálnych vecí a rodiny, oddelenie rodinného poradenstva
Miesto výkonu práce: Bratislava
Nástup: 1.12.2024
Platová trieda: 7, funkčný plat je určený v súlade so zákonom č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
Forma realizácie výberového konania: osobný pohovor s členmi výberovej komisie
Hlavné úlohy: Poradenská práca prvého kontaktu vrátane predbežnej klasifikácie problému klienta a poradenského usmernenia a poskytovanie relevantných informácií pri riešení krízových situácií, problémov a zlyhaní v osobnom živote, v partnerských vzťahoch a rodinných vzťahoch a v širšom prostredí prostredníctvom poradenských postupov vrátane preventívnej a resocializačnej práce s jednotlivom, rodinou alebo skupinou.
Činnosti budú zamerané najmä na:
Terénne konzultačné služby a poradenstvo:
- nadviazanie kontaktu s identifikovaným klientom ( identifikácia a záchyt rizikových skupín a individuálnych klientov)
- realizácia terénnej práce t. j. poskytovanie poradenských a konzultačných služieb v teréne
- poradenská práca prvého kontaktu a poradenského usmernenia, poskytovanie relevantných informácií pri riešení krízových situácií,
- poskytnutie základných informácií o možnostiach riešenia daného problému, poskytnutie odporúčanie do ROPO,
- aktivizácia a motivácia klienta k riešeniu nepriaznivej situácie,
- sprostredkovanie ďalšej odbornej pomoci
- sprevádzanie na ceste k zmene aktuálnej životnej situácie
- identifikácia potrieb terénnych konzultačných služieb v regióne pôsobenia ROPO
- sieťovanie a organizačné zabezpečenie poskytnutia adresnej podpory a pomoci klientským rodinám,
- písomná, telefonická a e-mailovú komunikácia s dotknutými subjektmi,
- individuálne (a skupinové) situačné poradenstvo pre člena rodiny, rodinný systém, komunitu
- spolupráca a koordinátormi prevencie (násilia páchaného na deťoch)
- aktívna spolupráca pri realizácii preventívnych výcvikových osvetových a vzdelávacích aktivít pre rodiny v regióne pôsobenia rodinnej poradne
- podpora a rozvoj komunikácie medzi subjektmi dotknutými problematikou starostlivosti o rodinu a jej členov
- príprava a vedenie/facilitácia implementácie konferenčného modelu tímovej spolupráce formou prípadových, rodinných a restoratívnych konferencii
Poskytovanie psychosociálnej prvej pomoci, krízová intervencia:
- základná poradenská pomoc dieťaťu, rodičom a plnoletej fyzickej osobe v krízových situáciách,
Preventívne aktivity pre individuálnych klientov a klientské skupiny:
-
- spolupráca s preventistom rodinnej poradne pri kreovaní a realizácii preventívnych programov (výcvikov, seminárov, konferencií ) k problematike dotýkajúcej sa činnosti rodinnej poradne
- participácia na tvorbe metodických materiálov,
- zúčastňuje sa edukačných preventívnych programov a tréningových aktivít v rámci činnosti ROPO
- participácia na tvorbe analýz a dokumentov súvisiacich s realizáciou koordinácie prevencie a podpory
- rodiny
- Plní ďalšie pokyny a úlohy najmä súvisiace s výkonom sociálnych činností a poskytovaním rodinného poradenstva podľa pokynov nadriadeného
- spolupracuje s organizačnými útvarmi zamestnávateľa,
- vykonáva administratívne činnosti vyplývajúce z pracovnej pozície,
- priebežne sleduje a dodržiava všeobecne záväzné právne predpisy a interné normy súvisiace s pracovnou činnosťou, dodržiava etický kódex a mlčanlivosť vo veciach pracovného charakteru,
- Výkon správy písomností, ktoré pochádzajú z vykonávaných činností na pracovnom mieste v organizačnom útvare, v IS DMS.
- Typovanie údajov do príslušných IS úradu.
- Priebežné sledovanie a dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov a interných noriem súvisiacich s pracovnou činnosťou.
- Plnenie ďalších úloh súvisiacich s dojednaným druhom práce a činnosťou oddelenia podľa pokynov priameho nadriadeného.
POŽIADAVKY NA ZAMESTNANCA:
Požadované vzdelanie uchádzača: vysokoškolské vzdelanie I. stupňa s humanitným zameraním
Prax: nie je požadovaná odborná prax, prax výhodou
Jazykové znalosti: nie sú požadované, výhodou je znalosť používaný v regióne (maďarský jazyk, rómsky jazyk)
Počítačové a iné znalosti: Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Internet na pokročilej úrovni
Požadované schopnosti a osobnostné vlastnosti: schopnosť samostatného rozhodovania, komunikatívnosť, angažovanosť, profesionalita, analytické a koncepčné myslenie, schopnosť zvládať stres a záťaž, tímová práca.
Iné: výhodou sú znalosti v oblasti sociálnej pomoci, štátnych sociálnych dávok, dávok sociálneho zabezpečenia, sociálnych služieb, sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately, kompenzácií zdravotného postihnutia, sociálneho bývania
Požadované odborné znalosti:
Znalosť Štandardov rodinných poradní
Znalosť zákonov:
- Zákon č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov,
- Zákon č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- Zákon č. 292/2014 o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- Zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov, znalosť súvisiacich predpisov, nariadení a dokumentácie z oblasti poskytovania príspevkov Európskeho sociálneho fondu.
- Zákon č. 199/1994 Z. z. o psychologickej činnosti a Slovenskej komore psychológov
- Všeobecná deklarácia ľudských práv OSN (1948)
- Dohovor o právach dieťaťa (1989)
- Európska sociálna charta (1961) a jej revízia (1996)
- Dohovor o právach osôb so zdravotným postihnutím (2010)
- Charta základných práv Európskej únie (2007)
- Ústava SR (zákon č. 460/1992 Z. z.)
Doplňujúce odborné znalosti:
Znalosť zákonov:
- Etický kódex sociálneho pracovníka a asistenta sociálnej práce SR
- Zákon č. 365/2004 Z. z. o rovnakom zaobchádzaní v niektorých oblastiach a o ochrane pred diskrimináciou (antidiskriminačný zákon)
- Zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov
- Zákon č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní v ZNP
- Zákon č. 601/2003 o životnom minime a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- Zákon č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov
- Zákon č. 568/2009 Z. z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- Zákon č. 219/2014 Z. z. o sociálnej práci a o podmienkach na výkon niektorých odborných činností v oblasti sociálnych vecí a rodiny a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- Zákon č. 36/2005 Z. z. o rodine
- Zákon č. 199/1994 Z. z. o psychologickej činnosti a Slovenskej komore psychológov
- Zákon č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a sociálnej kuratele
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Veronika Hladíková, MBA
Telefón: 02/20455891
E-mail: veronika.hladikova@upsvr.gov.sk
Adresa zamestnávateľa: Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny
Špitálska č. 8, 812 67 Bratislava
Požadované doklady pre prihlásenie sa do výberového konania pre zamestnanca pri výkone práce vo verejnom záujme:
- písomná žiadosť o zaradenie do výberového konania s uvedením čísla výberového konania;
- motivačný list;
- kópia vysvedčenia, diplomu alebo iného rovnocenného dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní;
- profesijný štruktúrovaný životopis vo formáte EUROPASS;
- písomné čestné vyhlásenie o bezúhonnosti;
- písomné čestné vyhlásenie o pravdivosti všetkých údajov uvedených v kópii diplomu a v profesijnom štruktúrovanom životopise.
Termín podania žiadosti o zaradenie do výberového konania je do 06.11.2024
V určenom termíne ich zasielajte na adresu zamestnávateľa poštou alebo e-mailom, ktoré sú uvedené v texte inzerátu. Rozhodujúci je dátum podania na poštovú prepravu alebo dátum odoslania e-mailu. Po tomto termíne budú vybraní uchádzači pozvaní na online pohovor. Svoj telefonický a e-mail kontakt uveďte vo svojej žiadosti.
V Bratislave, dňa 29.10.2024
Dátum vytvorenia stránky: 29.10.2024
Tlačiť