Chcem podať podnet

viac



Chcem sa poradiť

viac







EURES

DOBROVOĽNÍCTVO.SK

Národná non-stop linka pre ženy zažívajúce násilie 0800 212 212

Detstvo bez násilia

Centrum pre medzinárodnoprávnu ochranu detí a mládeže

Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky

Národný inšpektorát práce

Sociálna poisťovňa

 

Poradca v oblasti riadenia financií v rámci národného projektu „Sieť odborného poradenstva"

Číslo výberového konania: VKP SOP 18/2025

Názov projektu: Sieť odborného poradenstva

Kód projektu: 401405B738                                                                                                                      

Funkcia: zamestnanec pri výkone práce vo verejnom záujme  -  Poradca v oblasti riadenia financií v rámci národného projektu „Sieť odborného poradenstva“ (ďalej len: „SOP“)

Počet voľných miest: 4 (doba určitá – do 31.12.2025, s možnosťou predĺženia po dobu trvania projektu)

Organizačný útvar: Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny; sekcia sociálnych vecí a rodiny; odbor siete odborného poradenstva; oddelenie metodického riadenia odborného poradenstva

Miesto výkonu práce: Piešťany, Trnava, Nové Zámky, Banská Bystrica

Nástup: 15.4.2025 / dohodou

Platová trieda: 9, funkčný plat je určený v súlade so zákonom č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme  a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Forma realizácie výberového konania: online video pohovor

Hlavné úlohy: Poradca v oblasti riadenia financií je zameraný na poskytovanie ekonomického poradenstva s cieľom optimalizácie výdavkov, príjmov a ich vzájomného pomeru, na finančné plánovanie, vytváranie finančnej rezervy a riešenia iných finančných problémov. Jeho úlohou je zorientovať klienta vo finančných možnostiach, ktoré má vzhľadom na jeho situáciu a naučiť ho pracovať s vlastným a rodinným rozpočtom tak, aby neupadal do dlhovej špirály. V súčinnosti s ostatnými odborníkmi navrhne klientovi možnosti zlepšenia finančnej situácie prostredníctvom analýzy dostupných možností a cieleného poradenstva v oblasti riešenia finančných problémov a celkovej životnej situácie.

Činnosti budú zamerané najmä na:

  • analýzu problematického dlhu a nastavenie ďalších krokov k jeho splateniu alebo optimálnemu zníženiu,
  • analýzu všetkých dlhov klienta spolu s analýzou príjmovej a výdavkovej situácie a odporúčaním ciest optimalizácie rozpočtu,
  • analýzu príjmov klienta a odporúčania k ich optimalizácii (využitie potenciálu na zvýšenie príjmov u klienta či v jeho rodine, identifikácia iných potenciálnych zdrojov),
  • odporúčania ohľadom konsolidácie úverov, pôžičiek, poistiek a pod.,
  • komplexné nastavenie rodinného rozpočtu v dlhodobom časovom horizonte a strednodobé monitorovanie jeho dodržiavania,
  • analýzu majetkovej situácie klienta (najmä pre prípad hroziaceho osobného bankrotu) a odporúčania ďalších krokov pri eventuálnom nakladaní s majetkom,
  • analýzu potreby a efektívnosti osobného bankrotu ako poslednej inštancie zbavenia sa dlhu,
  • identifikáciu a analýzu príčin nadmerného zadlženia, analýzu rizík ekonomického správania (určenie priorít pomoci klientovi a stanovenie ďalšieho postupu a priebehu poradenstva),
  • spolupráca s klientom na redukcii, resp. úplnej eliminácii nadmerného zadlženia,
  • návrh preventívnych krokov a opatrení vedúcich k eliminácii zadlženia klienta v budúcnosti, redukovanie faktorov ovplyvňujúcich zadlženosť klienta, vedenie k vytváraniu finančných rezerv, úspor), vedenie k finančnej gramotnosti,
  • spolupráca s poradcami ďalších špecializácií poradní komplexnej pomoci (právne, sociálne a psychologické poradenstvo, terénny konzultant, koordinátor a pracovník prvého kontaktu).

POŽIADAVKY NA ZAMESTNANCA:

Požadované vzdelanie uchádzača: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa

Jazykové znalosti: znalosť anglického jazyka výhodou

Počítačové a iné znalosti: Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Internet na pokročilej úrovni

Požadované schopnosti a osobnostné vlastnosti: veľmi dobré komunikačné, vyjednávacie a sociálne zručnosti, schopnosť tímovej práce aj samostatného rozhodovania, analytické a koncepčné myslenie, schopnosť sociálneho cítenia kombinovaná so schopnosťou odosobniť sa od problémov klienta, schopnosť zvládať stres a záťaž

Požadované odborné znalosti:  

Znalosť zákonov: 

  • Zákon č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
  • Zákon č. 552/2003 Z. z. o Zákon o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších  predpisov,
  • Zákon č. 186/2009 Z. z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
  • Zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov,
  • zákon č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov,
  • zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník,
  • zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o dani z príjmov“),
  • zákon č. 417/2013 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
  • Zákon č. č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní v znení neskorších predpisov,
  • Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
  • Zákon č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Kontakt pre poskytnutie informácií: 

Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Ing. Miroslava Kochanová

Telefón: 02/204558909

E-mail: miroslava.kochanova2@upsvr.gov.sk

Adresa zamestnávateľa: Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny, Špitálska č. 8, 812 67 Bratislava

 Požadované doklady pre prihlásenie sa do výberového konania pre zamestnanca pri výkone práce vo verejnom záujme:

  • písomná žiadosť o zaradenie do výberového konania s uvedením čísla výberového konania
  • motivačný list;
  • kópia vysvedčenia, diplomu alebo iného rovnocenného dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní;
  • profesijný štruktúrovaný životopis vo formáte EUROPASS;
  • písomné čestné vyhlásenie o bezúhonnosti;
  • písomné čestné vyhlásenie o pravdivosti všetkých údajov uvedených v kópii diplomu a v profesijnom štruktúrovanom životopise;
  • písomné čestné vyhlásenie o spôsobilosti na právne úkony v plnom rozsahu.

    * (je možné zlúčiť uvedené čestné vyhlásenia do jedného dokumentu)

Termín podania žiadosti o zaradenie do výberového konania je do 11.03.2025

 V určenom termíne ich zasielajte na adresu zamestnávateľa poštou alebo e-mailom, ktoré sú  uvedené v texte inzerátu. Rozhodujúci je dátum podania na poštovú prepravu alebo dátum odoslania e-mailu. Po tomto termíne budú vybraní uchádzači pozvaní na online pohovor.  Svoj telefonický a e-mail kontakt uveďte vo svojej žiadosti.




autor: Miroslava Kochanová

Dátum vytvorenia stránky: 04.03.2025
Dátum aktualizácie: 05.03.2025

Tlačiť